Oude browser!

U gebruikt een verouderde browser

Wilt u gebruik maken van onze website?
Dan raden wij aan een nieuwe browser te gebruiken.

Download een nieuwe browser

info@verhoefenco.nl
0591 55 46 28
Terug naar overzicht

Voor wie

The Learning Network (TLN) is een onafhankelijke educatieve dienstverlener van Nederland en België. Ze leveren boeken en digitale leermiddelen aan vo-scholieren, mbo-, hbo- en wo-studenten. Hoe zorg je ervoor dat je dit op een toegankelijke en aansprekende manier aan de man brengt? Voor deze vraag (en een heleboel andere) zijn wij ingeschakeld.

Het resultaat

Wat herkenbaar én tastbaar is voor alle doelgroepen van TLN hebben we in diverse campagnes centraal gezet: de verzenddoos waarin fysieke boeken worden verstuurd. Deze doos was de rode draad in de diverse middelen van de studentencommunicatie (flyers, posters, online banners, berichten op de socials), maar ook tijdens de introductieweken van hbo- en wo-studenten.

Maar er is nog meer…

Return to Studers 

Om studenten te activeren om hun studieboeken tweedehands te kopen of te verkopen, hebben we de campagne ‘Return to Studystore’ ontwikkeld. Uitgaande van het basisconcept ‘Jouw studieboek verdient beter’ werden studenten opgeroepen om in actie te komen om hun oude studieboeken in te leveren.

Campagne start studiejaar ’19/’20

De uitdaging: in augustus/begin september top-of-mind te zijn bij studerend Nederland. Studenten bestellen hun studiematerialen steeds later, daarom moeten eerstejaars studenten in korte tijd worden gemotiveerd om hun studieboeken te bestellen.

 

 

Ons concept

Het leven van een aankomend student zit vol onzekerheden en spannende vooruitzichten. Hoe overleef ik de eerste weken? Hoe zal het zijn? Waar vind ik de collegezaal? Hoe studeer je eigenlijk? Waar vind ik een kamer? In deze verwarrende tijd is er in ieder geval één zekerheid: als je op tijd jouw boeken bestelt, hoef je je daar niet druk om te maken. Dit concept komt terug in de social media uitingen van Studers en Studystore. Ook hebben we radiospotjes ontwikkeld die zijn uitgezonden op Radio538, SLAM!, Sublime, Radio 10 en Sky Radio.

Werving zomerkrachten: #JOMO

TLN moest in korte tijd veel extra medewerkers voor de zomer werven om alle online bestellingen klaar te maken en de aftersales te verzorgen. Geen makkelijke opgave, want veel mensen zijn met vakantie.

Wij bedachten dit:

Al je vrienden zijn op vakantie naar de meest exotische bestemmingen en jij moet deze zomer keihard werken om wat extra’s te kunnen sparen om je studie te kunnen betalen. Maar The Learning Network biedt de oplossing: #JOMO: Joy of missing out! Werk je deze zomer bij TLN, dan mis je niks. Want de leukste collega’s, tijd en (vakantie)baan heb je bij ons!

Fake it while you make it

In de magazijnen van The Learning Network werden levensgrote borden met afbeeldingen van de mooiste vakantiebestemmingen geplaatst. Medewerkers konden hier foto’s maken en vervolgens op Instagram plaatsen om hun vrienden voor de gek te houden: Fake it while you make it. Werken tijdens je vakantie? Niemand hoeft het te weten!

De leukste tijd heb je bij… The Learning Network. #JOMO

Contentplatform: alles over lesgeven

In deze Coronatijd hebben we met stoom en kokend water een contentplatform ontwikkeld voor The Learning Network. Een kennis- en inspiratieplatform voor docenten in het voortgezet, middelbaar, hoger en wetenschappelijk onderwijs. Docenten vinden hier tips, achtergronden, checklisten, instructies en video’s die hun leven op dit moment een beetje makkelijker kunnen maken. Wij maakten het ontwerp, dachten mee over inhoud en content en zijn verantwoordelijk voor een deel van de content: de interviews onder het kopje: ‘Bij ons op school’. Tijdens deze gesprekken met docenten passeren de mooiste verhalen en ervaringen de revue. Wat een mooie voorbeelden en initiatieven om in deze tijd goed onderwijs te kunnen blijven geven. Wij worden hier heel blij van!